Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Táncstílusok

Fő stílusunk a hastánc királynője a klasszikus Raqs Sharqi, és az autentikus egyiptomi és közel-keleti folklór táncok.

Alapozó tanfolyamainkon a klasszikus balady és raqs sharqi mozdulattárát vesszük át, majd elmerülünk az autentikus hastánc különféle stílusaiban, és a folklór,- és karakter  táncokban,  majd a hastánc egyéb eszközös, és fúziós stílusaival  is foglalkozunk.  

A hastánc királynője: A Raqs Sharqi: érzéki és virtuóz, a női szépség és szenvedély tánca.  „Ez a tánc ősi mint a vágy, vad, mint a szenvedély, és érzéki, mint a szerelem, a női lélek minden oldala” (Sába 2005)

Közel- Keleti Folklór: Emellett kapnak  helyet az autentikus közel keleti folklór táncok széles tárháza is: balady, saidi, skandarani (melaya), nubian, debke, khallighi- a karaktertáncok, melyek színessé és virtuózzá teszik ezt a gazdag mozgásvilágot. 

Eszközök: Eszközhasználati óráinkon a  karaktertáncoknak megtanuljuk használni az eszközeit, és elemkészletét. Ebben a táncban változatos a tánceszközös használata, melyek mindig egy egy stílushoz kötődnek. 

 Balady: újcintányér (a hastánc legnehezebb, és legősibb kelléke), saidi: bot, skandarani: melaya, núbian ruha, khallighi gilbab

A raqs sharqi elengedhetetlen eszköze a fátyol, egy illetve 2 fátyol

A hastánc eszközeit funkciójuk szerint alkalmazzuk.  A táncórákon a stúdióban lévő eszközöket használhatjátok. 

 Mi a beledi?

A hastánc alapja a baladi mozdulattár, ez az, amire a kelet táncának gyöngyszemeit felfűzhetjük. Ez az az ősi tánc, mely évezredes örökségét őrzi, a török háremek világán át visszatükröződik benne Ízisz ősi tánca, melyben megszületik az örök nő. 

Mit jelent baladi?  Annyit jelent: hazám [tánca], vagyis az a tánc amelyet ezen a földön mindig is az idők kezdete óta táncoltunk. A kifejezést Egyiptomban használják. 

Mit jelent Raqs Sharqi? A kelet tánca, a hastánc eredeti neve.

Ezek a hastánc alapstílusai. Ezen táncok alapmozdulataival kezdjük a tanulást.

 

Klasszikus Raqs Sharqi

Arab folklór:  Baladi,  Saidi, Khallighi, Skandarani, Dabke, Shaabi, Nubian, 

 

Különlegesség: 

Muwashahat: klasszikus haremtánc, arab andaluzi 

Dobszólók

Arab pop

Tarab: klasszikus slágerek, örökzöldek, és halhatatlan slágerek

 

 Sába koreográfiái

Tánciskolánkban számos Orientális táncstílusal megismerkedhetnek a tanítványok. 

Az alábbi táncok mindegyike Sába saját koreográfiája néhány  kivétellel, melyek a nagyra becsült egyiptomi táncmesterek iránti tiszteletből lettek  tánciskola repertoárjának része. 

Raqs Sharqi: a színpad királynője 

  •  raqs sharqi koreográfiái: Qhariet el Fingan (2013) Longa kétfátylas, Raqs Claribel (2012), Dawlat Masri el-Farah, Nabila Abid (2011), Raqs Verona, Faraonic (2010), Abed ya Misr (2009) Faddah (2008), Raqs Amira, Khissza Sahara, Dala el Helween (2007) El-Dalaa (2006) Layaly Zaman Mohassin Sit el Hison (2005)  Wahastini (2004) 

Arab folklór stílusok és koreográfiáik a Shaba Oriental Artban 

  • Baladi: Salam ya Amm (2010)
  • Saidi: Nahar al Abyad (2012), Ya Muallim (2009) 
  • Khallighi: Nasra (2011) Natasha Khallighi (2009)
  • Skandarani (Melaya leff): Bint Alexandria (2010) Hiya Kida  [koreo.:Aida Nour ](2008)
  • dabke: Allawa [koreo.: Ghabi Shiba] (2009) Fayrouz dabke (2010)  
  • nubian: Walad da [koreo: Mahmoud Reda](2011)
  • shaabi: Boosa (2012)  

Muwashahat: arab andaluzi, a klasszikus kor háremtánca : Lamma Baada yatahanna (2013)

Modern popzenék és koreográfiáik:

Fekkerni- Haifa (2012) , Bint el Sultán- M.Adawayya (2010), Wahastini (2009), Hayda Haki (2009)  

Tarab: orientális örökzöld slágrek, arab dal, klasszikusok:  

  • Omm Kalthoum: Enta Omri, Daret el Ayam, Ana fi Intizarak 
  •  Nagat,: Dumua Ayneya,  Ya Musafir Wahdak
  • Abdel Halim: Khariat el Fingan, Zayy el Hawa
  • Warda: Haram Ahabbak, Bitwannes Beek  

Dobszólók :

Tudod-a-tutit, Yousri Tabla, Momo Tabla, Jillina tabla Nagwa tabla